Kontakt
ul. Trakt Lubelski 157,
04-766 Warszawa – Zerzeń
tel./fax (022) 615 64 32
Kancelaria parafialna
poniedziałek- sobota godz.: 8:30 - 9:00
(z wyjątkiem świąt państwowych i kościelnych)
poniedziałek godz. 16:00 - 18:00
(w lipcu i sierpniu w poniedziałek nieczynna)
wtorek godz. 15:00 - 17:00
czwartek godz. 15:00 - 17:00
Msza Święta w niedziele i Uroczystości
Godziny:
7:00, 8:30, 10:00, 11:30, 13:00, 18:00
Sobota godz. 18:00 -
msza z formularza niedzielnego
Msza Święta w dni powszednie
Godz. 7:00, 7:45, 18:00
W lipcu i sierpniu: godz. 7:00, 18:00
Sakrament pokuty
Dni powszednie. 6:45, 17:40
Nowena do MB Nieustającej Pomocy
Środa godz. 18:00,
a w ostatnią środę miesiąca godz. 7:45.
Konto parafialne
Parafia Rzymskokatolicka Wniebowzięcia NMP
Warszawa - Zerzeń
ING BANK S.A.
41 1050 1025 1000 0090 6682 0599
Liczba odwiedzin: 14610
STAN PRAWNY POSZERZENIA
CMENTARZA PARAFIALNEGO W ZERZNIU
- Dnia 28 listopada 2006 r. Delegatura Biura Naczelnego Architekta Miasta Urzędu m. st. Warszawy w Dzielnicy Wawer wydała decyzję 1077/2006 zatwierdzenia projektu zagospodarowania terenu dla całego zamierzenia inwestycyjnego polegającego na rozbudowie cmentarza parafialnego przy ul. Cylichowskiej w Warszawie i udzielenia pozwolenia na budowę I etapu inwestycji. Parafia otrzymała ową decyzję pozwalającą na częściową rozbudowę cmentarza w środku placu, ze względu na brak podłączenia do wodociągu miejskiego budynku przy ul. Borków i ul. Trakt Lubelski – 2 domy (wymóg 150 m). Od strony ul. Cylichowskiej ze względu na zabudowę: brak podłączenia budynków do wodociągu miejskiego (odległość 150 m), a także zabudowy w granicach 50 m strefy ochronnej cmentarza.
- Dnia 05 stycznia 2007 r. Delegatura Biura Naczelnego Architekta Miasta Urzędu m. st. Warszawy w Dzielnicy Wawer w piśmie poinformowała Parafię o złożeniu odwołania przezp. Feliksa Filipowicza, Andrzeja Filipowicza oraz Maryli i Cezarego Bankilewiczów, właścicieli sąsiednich działek od decyzji nr 1077/06 z dnia 28.11.2006 r. zezwalającej na rozbudowę cmentarza parafialnego. Całą dokumentację Delegatura przesłała do Wojewody Mazowieckiego w Warszawie, Wydział Rozwoju Regionalnego, Plac Bankowy 3/5 w Warszawie[1].
- 3. Decyzja Wojewody Mazowieckiego nr 1835 z dnia 11 grudnia 2007 r.o uchyleniu zaskarżonej decyzji i o przekazaniu sprawy do ponownego rozpatrzenia przez organ I instancji.
- Dnia 6 kwietnia 2008 r. Delegatura Biura Architektury i Planowania Przestrzennego Dzielnicy Wawer wystosowała wezwanie do usunięcia nieprawidłowości wniosku przez Parafię.
- Dnia 11 lipca 2008 r. proboszcz odbył spotkanie z wiceburmistrzem Zdzisławem Gójskim i ówczesnym naczelnikiem Delegatury Architektury i Planowania Przestrzennego w sprawie wyjaśnienia okoliczności przesłanego wezwania z dnia 6 kwietnia 2008 r.
- Od lipca 2008 r. do marca 2009 r. trwa korespondencja Parafii z Wydziałem Architektury i Budownictwa w Dzielnicy Wawer.
- Dnia 16 marca 2009 r. proboszcz odbywa spotkanie na swoją inicjatywę z burmistrzem Dzielnicy Wawer, p. Jackiem Duchnowskim prosząc o nadanie stopnia najwyższej staranności i priorytetu oraz wyznaczenie osoby odpowiedzialnej do przygotowania merytorycznej decyzji na poszerzenie cmentarza.
- Do października 2009 r. Parafia oczekuje na zakończenie procedury przyłącza do wodociągu obiektu na działce przylegającej do cmentarza parafialnego.
- Dnia 9 listopada 2009 r. proboszcz wraz z przedstawicielami rady ekonomicznej parafii odbywa spotkanie z wiceburmistrzem Dzielnicy Wawer, p. Przemysławem Zaboklickim i ówczesnym Naczelnikiem Wydziału Architektury i Budownictwa w sprawie procedury uzupełnienia dokumentacji.
- Dnia 31 grudnia 2009 r. Parafia składa uzupełnioną dokumentację dotyczącą wniosku o pozwolenie na poszerzenie cmentarza parafialnego do Dzielnicy Wawer.
- Dnia 14 stycznia 2010 r. proboszcz wraz z prawnikami spotkał się z wiceprezydentem Warszawy, p. Jackiem Wojciechowiczem prosząc o merytoryczne wsparcie Urzędu Dzielnicy Wawer dla wydania merytorycznej decyzji o poszerzeniu cmentarza z zachowaniem obowiązującego prawa.
- Dnia 18 lutego 2010 r. proboszcz wystosowuje pismo zapraszające burmistrza Dzielnicy Wawer, p. Jacka Duchnowskiego na spotkanie z przedstawicielami rady ekonomicznej parafii, po wcześniejszym telefonie p. Burmistrza do członka rady ekonomicznej.
- Dnia 25 lutego 2010 r. odbyło się spotkanie w parafii z wice burmistrzem, p. Przemysławem Zaboklickiem i ówczesnym Naczelnikiem Wydziału Architektury i Budownictwa Dzielnicy Wawer z członkami rady ekonomicznej Parafii.
- Dnia 27 lutego 2010 r. proboszcz poinformował Parafian i sąsiednie parafie o braku miejsc na cmentarzu. Odtąd istnieje możliwość jedynie dochowania do grobów istniejących.
- W marcu 2010 r. trwa korespondencja miedzy Dzielnicą Wawer a Parafią dla uzupełnienia nowych postulatów Dzielnicy (zgodnie z postanowieniem Dzielnicy nr 28/2010 z dnia 05 marca 2010 r.)
- Dnia 30 marca 2010 r. Parafia składa 4 egzemplarze projektu budowlanego z odpowiednimi uzgodnieniami i opiniami oraz kopią opinii geologiczno-sozjologiczej.
- Dnia 27 kwietnia 2010 r. Prezydent m. st. Warszawy wydał decyzję nr 333/10 o pozwoleniu na budowę na rozbudowę cmentarza parafialnego na działkach 3/2, 7/2, 8/2, 9/2 i części działki 10/2.
- Dnia8 czerwca 2010 r. Parafia otrzymała informację o przesłaniu do Wojewody Mazowieckiego odwołania p. Kazimiery Pych, współwłaścicielki jednej z działek przylegających do cmentarza od decyzji pozwalającej na poszerzenie cmentarza.
- Dnia 30 czerwca 2010 r. Parafia otrzymuje postanowienie nr 337/10 Wojewody Mazowieckiego o wydaniu decyzji w spawie odwołania od decyzji w terminie późniejszym do dnia 23 lipca 2010 r.
- Dnia 23 lipca 2010 r. Wojewoda Mazowiecki wydał decyzję nr 383/10 uchylającą decyzję nr 333/10 z dnia 27.04.2010 r. Prezydenta m. st. Warszawy i przekazał sprawę do ponownego rozpatrzenia przez organ I instancji.
- Dnia17 sierpnia 2010r. Parafia wystosowała pismo do wiceburmistrza Dzielnicy Wawer, p. Przemysława Zaboklickiego z prośbą o merytoryczne i priorytetowe podjęcie decyzji w sprawie rozbudowy cmentarza parafialnego.
- Dnia19 sierpnia 2010 r. Parafia otrzymała do wiadomości pismo Wydziału Architektury i Budownictwa dla Dzielnicy Wawer do Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w m. st. Warszawie o przesłanie kopii umów przyłączeniowych właścicieli działek w strefie ochronnej cmentarza.
- Do dnia 1 listopada 2010 r. Parafia nie uzyskała żadnej informacji na temat postępu prac w Dzielnicy Wawer nad wydaniem stosownej decyzji pozwalającej na poszerzenie cmentarza parafialnego.
- Dnia 17.11.2010r. Parafia otrzymała do wiadomości pismo Dzielnicy Wawer do MPWiK z prośbą o przedłożenie informacji o zawartych umowach przyłączeniowych, zawartych między MPWiK a właścicielami działek zlokalizowanych w strefie ochronnej cmentarza przy ul. Cylichowskiej.
- Dnia 19.11.2010r. Parafia otrzymała pismo Prezydenta m. st. Warszawy zawiadamiające o wszczęciu postępowania i zawiadomienie o prawie zapoznania się przed wydaniem decyzji z całym materiałem dowodowym.
- Dnia 19.01.2011r. Parafia złożyła do Wojewody Mazowieckiego zażalenie na bezczynność organu prowadzącego postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o pozwoleniu na budowę.
- Dnia 24.01.2011r. Parafia otrzymała od Prezydenta m.st. Warszawy postanowienie nr 09/2011 z dnia 17.01.2011r. o zawieszeniu z urzędu postępowania w sprawie pozwolenia na rozbudowę cmentarza parafialnego.
- Dnia 24.01.2011r. Parafia otrzymała od Prezydenta m.st. Warszawy pismo do wiadomości do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego z prośbą o ustalenie charakteru Dec. P-VIII-44204/581/D-p/2004 z dnia 26.11.2004r. czy ta decyzja jest wstępna czy następcza w stosunku do pozwolenia na rozbudowę.
- Dnia 31.01.2011r. Parafia złożyła do Wojewody Mazowieckiego zażalenie na postanowienie Prezydenta m.st. Warszawy nr 09/2-11 z dnia 17.01.2011 r. w przedmiocie zawieszenia postępowania.
- Dnia 02.02.2011r. Parafia otrzymała potwierdzenie Prezydenta m.st. Warszawy o przekazaniu zażalenia Parafii na bezczynność organu.
- Dnia 04.02.2011r. Proboszcz Parafii spotkał się w sprawie trudności z procedurą wydania poprawnej decyzji na rozbudowę cmentarza z burmistrz, p. Jolantą Koczorowską.
- Dnia 07.02.2011r. Proboszcz parafii wystąpił z wnioskiem do Naczelnika Wydz. Architektury i Budownictwa w Dzielnicy Wawer o wydanie kserokopii decyzji pozwolenia na budowę, warunków zabudowy na działce nr 2 położonej w strefie sanitarnej cmentarza i o udzielenie informacji czy budynki w/w zostały przyjęte do użytkowania.
- Dnia 10.02.2011r. Parafia otrzymała do wiadomości od Prezydent m.st. Warszawy potwierdzenie przekazania zażalenia Parafii do Wojewody Mazowieckiego na postanowienie nr 09/2011 z dnia 17.01.2011r. zawieszające z urzędu postępowanie w sprawie rozbudowy cmentarza.
- Dnia 16.02.2011r. Parafia otrzymała do wiadomości odpowiedź na zapytanie Prezydenta m.st. Warszawy od Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Warszawie.
- Dnia 02.03.2011r. Parafia otrzymała kserokopie decyzji pozwolenia na budowę, warunków zabudowy na działce nr 2 położonej w strefie sanitarnej cmentarza i o udzielenie informacji czy budynki w/w zostały przyjęte do użytkowania.
- Dnia 10.03.2011r. Proboszcz wraz z przedstawicielami Parafialnej Rady Ekonomicznej odbył spotkanie w gabinecie Pani Burmistrz, Jolanty Koczorowskiej, w obecności Wiceburmistrza, p. Przemysława Zaboklickiego i Naczelnika Wydziału Architektury i Budownictwa Urzędu Dzielnicy Wawer.
- Dnia 17.03.2011r. Parafia otrzymała do wiadomości pismo Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego do Wydziału Architektury i Budownictwa Urzędu m.st. Warszawy w Dzielnicy Wawer z prośbą o nadesłanie zwrotnego potwierdzenia odbioru decyzji przez stronę skarżącą z uwagą, że rozpatrzenie spawy i wydanie rozstrzygnięcia nastąpi po otrzymaniu ww. dokumentu.
- Dnia 21.03.2011 r. proboszcz wysłał informację do p. burmistrz Jolanty Koczorowskiej o braku kompletnej dokumentacji przesłanej przez Urząd Dzielnicy Wawer do Wojewody Mazowieckiego, co powoduje opóźnienie wydania stosownego rozstrzygnięcia.
- Dnia 01.04.2011 r. Parafia otrzymała do wiadomości pismo z dnia 30.03.2011r. Naczelnika Wydziału Architektury i Budownictwa Dzielnicy Wawer adresowane do Wojewody Mazowieckiego informujące o przesłaniu potwierdzenia odbioru (brakującego w dokumentacji).
- Od 13.04 do 27.04. 2011 r. prowadzone rozmowy telefoniczne z Urzędem Wojewódzkim w sprawie terminu wydania postanowień na dwa zażalenia Parafii z dnia 10 stycznia i 31 stycznia 2011 r.
- Dnia 27.04.2011 r. Proboszcz otrzymał telefoniczną informację o konieczności ponownego wystosowania pisma Wojewody Mazowieckiego do Naczelnika Wydziału Architektury i Budownictwa Dzielnicy Wawer o przesłanie właściwego dokumentu. Po wezwaniu z dnia 30.03.2011 r. Urząd Dzielnicy Wawer wysłał dokument, o który Urząd Wojewódzki nie prosił. (sic!) Postanowienia będą mogły być wydane po dosłaniu właściwego dokumentu przez Naczelnika Wydziału Architektury i Budownictwa Dzielnicy Wawer do Urzędu Wojewódzkiego.
- Dnia 06.05.2011 r. Parafia otrzymała od Wojewody Mazowieckiego Postanowienie nr 263/11 z dnia 28.04.2011 r. o uchyleniu postanowienia Prezydenta m.st. Warszawy nr 09/2011 z dnia 17.01.2011 r. o zawieszeniu z urzędu postępowania w sprawie pozwolenia na rozbudowę cmentarza parafialnego.
- Dnia 06.05.2011 r. Parafia otrzymała od Wojewody Mazowieckiego Postanowienie nr 264/11 z dnia 29.04.2011 r. o wyznaczeniu Prezydentowi m.st. Warszawy 30 dniowy termin (licząc od dnia doręczenia niniejszego postanowienia) do rozpatrzenia sprawy wszczętej wnioskiem Parafii Rzymskokatolickiej Wniebowzięcia N.M.P. w Warszawie i wydanie stosownego rozstrzygnięcia.
- Dnia 31.05.2011 r. Parafia odebrała Decyzję nr 419/2011 z dnia 25 maja 2011 r. o pozwoleniu na budowę, tj. na rozbudowę cmentarza parafialnego, na działkach o nr ew. 3/2, 7/2, 8/2, 9/2 i części działki 10/2 z obrębu 3-13-43 przy ul. Cylichowskiej w Warszawie.
- Dnia 23 sierpnia 2011 r. Proboszcz Parafii odebrał powyższą decyzję jako uprawomocnioną.
- Od wiosny 2012 r. rozpoczęto prace związane z infrastrukturą na nowej części cmentarza. Wybudowano pierszy etap drogi dojazdowej od strony południowej wraz ze stanowiskiem dla kontenera na śmieci i rozpoczęto budowę grobów.
- W czerwcu 2013 r. wykonano drugi etap budowy drogi dojazdowej (środkowa część) wraz ze stanowiskami dla kontenerów na śmieci. Nasadzono roślinność przy stanowisku kontenerowym (środek). Przystąpiono do budowy pierwszej kwatery na nowej części od strony południowej.
- Na przełomie sierpnia i września 2013 r. wykonano trzeciu etap drogi dojazdowej na nowej części cmentarza.
- Od 11 września 2013 r. przystąpiono do budowy sotatniego fragmentu drogi dojazdowej od bramy bocznej do pierwszej alei bocznej. Urządzono też teren zielony. Wykonano instalację elektryczną pod oświetlenie alei głównej na nowej części cmentarza.
- W niedzielę 27 października 2013 r. proboszcz, ks. Krzysztof Waligóra poświęcił nową część cmentarza w trakcie procesji różańcowej na cmentarzu.
- Dnia 26 listopada 2013 r. pochowano pierwszą osobę na nowej części cmentarza w grobie M.Zach. - 2 - 9.
[1] W marcu 2007 r. proboszcz Parafii wraz z mecenasem w Urzędzie Wojewódzkim oglądał akta wniesionego odwołania przez p. Feliksa Filipowicza, Andrzeja Filipowicza oraz Maryli i Cezarego Bankilewiczów.